צו מבנה מסוכן - עיבוי עמודי בטון

עיבוי ושיקום עמודי בטון

מניעת צו מבנה מסוכן – שיקום ועיבוי עמודי בטון

כפי שהזמן עובר כך גם איכות הבטון עלולה כמעט להתפורר ובמצבים כאלו נדרש לבצע שיקום בטון או עיבוי עמודי בטון גם כדי למנוע קבלת צו מבנה מסוכן. כאשר ישנם סדקים בעמוד הבטון, ברזלים חשופים או שמא העמוד מאבד את תצורתו נדרש לבצע שיקום בטון כי הדבר גורר צו מבנה מסוכן.

להבדיל מעיבוי בטון, בעת השינויים בשיקום בטון אין חובה בנוכחות מהנדס אלא מספיקה נוכחות קבלן בעל ניסיון רב שנים בתחום זה. כאשר מדובר בעיבוי עמודי בטון יש לבקש נוכחות מהנדס וזאת עפ"י חוק.

מה ההבדל בין שיקום עמודי בטון לעיבוי עמודי בטון?

ובכן, שיקום עמודי בטון נדרש כאשר ברזלים חשופים לעין, העמוד מאבד את תצורתו, ישנם סדקים בעמוד וכאשר ישנם פגיעות נקודתיות. בנוסף, בעת שיקום עמודי בטון אין צורך בנוכחות מהנדס וזאת להבדיל מאופן הפעולה הבירוקרטית של ביצוע עיבוי עמודי בטון.

עיבוי עמודי בטון – יש לבצע בהתאם למפרט טכני של קונסטרוקטור/מהנדס אשר חייב להיות נוכח בעת ביצוע הפעולה על מנת לבחור ולאשר שדברים מתבצעים באופן תקין.

חשוב לציין ולהדגיש כי באם עמודי הבטון אינם תקינים הדבר עלול לגרור צו מבנה מסוכן – מצב שכל אחד רוצה להימנע ממנו.

איך מבצעים עיבוי לעמוד בטון?

כאמור, אף אחד לא רוצה לקבל צו מבנה מסוכן ולכן כדאי לפעול בהתאם ופשוט לתקן.

תחילה משתמשים ברגלי מתכת על מנת לחזק את המבנה באופן זמני. לאחר מכן, מקלפים את הטיח מהעמוד, פותחים את הסדקים ומנקים חלקים של טיח ובטון רופפים במטרה לחשוף ברזלי-זיון.  ברזלי-זיון הנם חלודים ולכן יש לבצע ניקוי יסודי וטיפול מתאים בברזל עד לקבלת ברק מתכתי. ישנם מצבים בהם יש צורך בהחדרה ועיגון של רשת ברזל חדשה.

לפני שמתחילים לבצע עיבוי עמודים יש לעקוב אחר מפרט לשיקום בטון ולבצע בהתאם למפרט. רק לאחר כל שלבי השיקום מתחילים עם פעולת העיבוי.

מתי נדרש לבצע עיבוי לעמוד בטון?

איך ניתן לזהות שהעמוד בטון שלך צועק "הצילו"? ובכן, כאשר נחשפים לסימני סדיקה בעמוד. סדקים אלו מצביעים על העומס שיש על העמוד. בנוסף, למשל בחניונים, עמודי החניון נפגעים לעתים קרובות ע"י רכבים והדבר, בחלק מהמקרים, מביא לחשיפת ברזלי הזיון אשר בעקבות כך סופגים מכות וכיפוף פנימי. על מנת לתקן את הבעיה יש לבצע תהליך עיבוי – הוספת ברזלים סביב העמוד הקיים.

מיותר לציין שבמידה וקיבלתם צו מבנה מסוכן בעקבות עמוד בטון לא תקין אז כמובן שזה יהיה הזמן לבצע עיבוי לעמוד.

ישנן סיבות רבות ומגוונות לאיבוד החוזק ואיכות עמודי בטון. כאשר מזהים את הסימנים לכך חשוב לטפל בבעיה ולבצע עיבוי עמודים על מנת לחסוך בעיות בטיחותיות שעלולות לקרות כתוצאה מכך.

קיבלת צו מבנה מסוכן? עמודי הבטון שלך נראים חלשים? ברזלים חשופים?

אנחנו בחברת א.מ חי עם ניסיון רב והתמחות בכל הקשור לשיפוץ וחידוש מבנים וצו מבנה מסוכן, נשמח לסייע ולטפל בבעיה כבר בעת הראשונה.לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם / התקשרו אלינו

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
054-3098302